Tuesday 21 February 2017

Suami Sakit Otot dan Tendon Bahu



SUAMI SAYA TIDAK BOLEH MENGANGKAT TANGAN SELAMA SEBULAN SETENGAH KERANA OTOT DAN TENDON BAHU TERKOYAK ! 


============================

Kena Makan 2-3 biji “Painkiller” setiap hari selama Sebulan Setengah! 

Ini kronologi kisahnya dan “pertemuan” dengan FixiO3 “Ozonated Olive Oil” (Minyak Zaitun ber Ozon)”. 

2 July 2016 - beberapa sebelum hari raya puasa, suami saya mengalami sakit bahu kiri tiba-tiba. Tangannya tidak boleh diangkat. Mula mengambil painkiller untuk menahan kesakitan.

5 July 2016 – Hari Raya Aidilfitri. Tidak boleh menyarung baju raya kerana tangan terlalu sakit dan tidak boleh digerakkan. Yang boleh cuma stretchable T-Shirt (seperti gambar). Painkiller 2-3 biji setiap hari. 

25 July 2016 – Siku kanan pula kena “tennis-elbow” kerana “over-used”. Drive kereta dan bawa motor semuanya mengunakan tangan kanan sahaja . Dua-dua belah tangan sakit sekarang. Masih bergantung kepada painkiller kerana perlu keluar bekerja setiap hari. 

Suami melalui sessi fisioterapi selama 6 kali serta 2 kali urut tradisional di antara July dan Ogos, tetapi masih tidak membantu pemulihan. 

13 Ogos 2016 – Berjumpa dengan Pakar Otopedik. MRI dan X-ray menunjukkan “significant muscle and tendon tear”. Koyak di tendon dan otot. Ini adalah effect dari kerap jatuh semasa aktif ber “mountain bike” di zaman belajar dulu. Otot bahu sudah mulai kecut kerana tidak digunakan. Doktor suruh rehat 3 bulan untuk proses pemulihan. Jika tidak pulih, mungkin kena operate. 

16 Ogos 2016 – Seorang kawan berbangsa Irish yang telah lama menetap di Malaysia memperkenalkan “Ozonated Olive Oil" . Minyak ini diasaskan oleh kawannya berbangsa Jerman bersama isterinya. Minyak di sapu di bahu dan belakang setiap pagi dan malam sebelum tidur. 

19 Ogos 2016 - Boleh mengangkat tangan sedikit. Sapuan minyak diteruskan. Sesekali mengambil painkiller.

25 Ogos 2016 - Boleh mengangkat tangan tegak ke atas. Sapuan minyak diteruskan. Tidak lagi mengambil painkiller.

12 Sept 2016 - Hari Raya Haji. Suami memakai baju raya (seperti gambar). Sudah boleh bermain dengan anak-anak tanpa perlu risau anak-anak akan tersentuh tangannya. Tangan boleh bergerak sepenuhnya. Boleh mangangkat beban sehingga 5 kilo. Sehingga sekarang suami masih membuat latihan fiso terapi untuk menguatkan lagi otot tangan. 

Pengalaman kami bersama “Ozonated Olive Oil” ini membuatkan kami ingin berkongsi dengan ramai orang tentang manfaat dan kelebihannya. Kami memutuskan untuk membawa masuk minyak ini ke Malaysia dan memasarkannya di sini. 

Kami ingin membantu anda di luar sana yang sakit atau mempunyai orang tersayang atau ahli keluarga yang sakit supaya bertambah sihat. 

Dijemput untuk menghubungi kami untuk berkongsi kisah anda dan mendapatkan maklumat mengenai “Ozonated Olive Oil” ini.

No comments:

Post a Comment